Název školení |
Délka |
Popis školení |
EDC3
Systémy vstřikování nafty CR, Lucas-Delphi, Siemens, Bosch EDC 16C, systémy s filtry částic
|
3 dny |
Teorie:
Nové komponenty v systémech EDC16C, měřič hmotnosti nasávaného vzduchu HFM6, širokopásmová lambda sonda, vstřikovač ovládaný piezočlenem, vysokotlaké čerpadlo CP4. Přehled a porovnání vysokotlakých čerpadel a vstřikovačů Bosch CR. Konstrukce, principy činnosti systémů CR společností Delphi a Siemens, zdůraznění rozdílů mezi různými systémy CR. Systémy s filtry částic, funkce jejich komponentů, Snímač rozdílového tlaku, podmínky regenerace DPF, aditiva pro podporu regenerace DPF.
Praktické cvičení:
Diagnostika systémů Bosch CR a jeho komponentů na vozidle prostřednictvím komunikace s ŘJ, motortesteru FSA s digitálním osciloskopem a diagnostických sad DieselSet 1 a 3. Diagnostika systémů CR společností Delphi a Siemens a jejich komponentů na vozidle prostřednictvím komunikace s ŘJ a motortesteru FSA s digitálním osciloskopem. Diagnostika komponent systému DPF prostřednictvím komunikace s ŘJ a motortesteru FSA s digitálním osciloskopem.
|
EDC4
Systémy vstřikování Common Rail jiných výrobců, Delphi, Siemens/Continental, Denso
|
2 dny |
Teorie:
Konstrukce, principy činnosti systémů CR společnosti Delphi s DFP3 a 2-bodovou regulací tlaku, Siemens/Continental, Denso s vysokotlakýmy čerpadly HP2, HP3, HP5 a vstřikovači s elektromagnetem, piezočlemnem a i-Art, zdůraznění rozdílů mezi různými systémy CR
Pozn. Od roku 2024 je přidáno téma Denzo HP5 a i-Art (původně v EDC6). Popis systému Denoxtronic 3.x je přesunut do kurzu EDC5.
Praktické cvičení:
Diagnostika systémů CR a jejich komponentů na vozidlech prostřednictvím komunikace s ŘJ a motortesteru FSA s digitálním osciloskopem s důrazem na nové vlastnosti, se kterými jte se seznámili v teoretické části.
Účast na tomto školení je podmíněna absolvováním školení EDC3.
|
EDC5
Úpravy výfukových plynů vznětových motorů
|
2 dny |
Teorie:
Emise vznětového motoru, jejich složení, příčiny vzniku a možnosti snížení. Shrnutí komponentů motoru a jejich funkcí, které mohou výrazně ovlivňovat emisní chování motoru, ale i jeho spotřebu a výkon. Recirkulace výfukových plynů, chlazení zpětně vedených výfukových plynů, škrtící klapka, snímače hmotnosti vzduchu (Bosch, Pierburg, Siemens/VDO), širokopásmová lambda sonda, snímače NOx, vířivé klapky v sacím potrubí, odvětrání klikové skříně, vícestupňové přeplňování, systémy regenerace filtrů částic, aditiva pro podporu regenerace DPF, katalyzátory SCR a systémy Denoxtronic 3.x a 5.x.
Pozn. Od roku 2024 je doplněn systém Denoxtronic 3.x (původně v EDC4)
Praktické cvičení:
Diagnostiké možnosti komponentů na vozidlech prostřednictvím komunikace s ŘJ a motortesteru FSA s digitálním osciloskopem. Diagnostika systémů Denoxtronic.
Účast na tomto školení je podmíněna absolvováním školení EDC3.
|
EDC6/7
Bosch EDC17, VW EA288
|
2 dny |
Teorie:
Přehled systému EDC 17 Bosch. Bezkartáčová palivová čerpadla s řídicí jednotkou, vysokotlaké palivové čerpadlo CP4 s el. řízeným sacím ventilem, regulace vysokého tlaku, vstřikovače s vyhodnocením zdvihu jehly trysky, snímač spalovacích tlaků, nízko a vysokotlaká recirkulace spalin a jejich řízení, výfukový systém s modulem katalyzátoru a DPF, rozmístění snímačů na výfukovém potrubí a popis jejich činností, principy řízení komponentů motoru, přestavení vačkových hřídelů, čerpadlo chladicí kapaliny, čerpadlo mazacího oleje. Většinu komponentů je doplněna vzorovými oscilogramy signálů snímačů a akčních členů v režimech motoru, vybraných pro diagnostiku s pomocí testerů řady KTS a motortesterů FSA
Pozn: Od roku 2024 jsou sloučeny kurzy EDC6 a EDC7. Vysokotlaké vstřikování Denso HP5 a i-Art jsou přesunuty do kurzu EDC4
Praktické cvičení:
Diagnostiké možnosti komponentů na vozidlech prostřednictvím komunikace s ŘJ a motortesteru FSA s digitálním osciloskopem.
Účast na tomto školení je podmíněna absolvováním školení EDC3.
|
EDC7 |
|
Zrušeno a téma přesunuto do EDC6/7
|